In Polish....somtimes in Greek.....by Polish woman , who lives in Greece

wtorek, 14 grudnia 2010

Mam 10 latka!!!! Έχω 10χρονο !!!!!

Μam juz powazne 10 letnie dziecie!!!!  Sam wybral rodzaj tortu- kormos, sam stwierdzil, ze nie bedziemy go ozdabiac po dziecinnemu( !!!!!), sam zadbal aby tym razem nikt nie wylamal drzwi do szafy w czasie zabawy w ciemnego chowanego, ani nie podarl poszwy na koldre bo to fajna kryjowka....

 Kormos jest przepyszny, nie musi byc w takim ksztalcie ,przewaznie sie go robi jak walec ,albo mniejsze lub wieksze kuleczki.

Przepis

1 szklanka mleka
250 gr gorzkiej czekolady
100 gr koniaku
2,5 szklanki orzechow wloskich grubo zmielonych
250 gr margaryny
1 szklanka cukru pudru
4 szklanki pokruszonych biszkoptow
 1 paczka czekladowej trufy, kolorowej albo startej czekolady

1. zagotowac mleko i dodac czekolade aby sie rozpuscila- wystudzic
2.Polowe koniaku wymieszac z orzechami
3.ubic margaryne z cukrem pudrem do zbielenia i dodac schlodzona mase czekoladowa, orzechy i biszkopty
4. wstawiamy do lodowki do scisniecia w formie, w folii w jakim ksztalcie chcemy , albo  w miseczce i potem toczymy kuleczki rekoma zmoczonymi w koniaku i turlamy w trufie, kakao, platkach czekolady albo posypujemy cukrem pudrem.
5. Mozna przechowywac tydzien poza lodowka, miesiac w lodowce i 2-3 miesice w zamrazalce.

Jest przepyszne!!!!!

Nie moze byc Swiat Bozego Narodzenia bez tradycyjnych melomakaronow ( miodowych makaronikow)! Te zrobila nam tesciowa , ciekawe czy dotrwaja do Swiat!!!???? He, he...

Δεν υπάρχουν Χριστούγεννα χωρίς μελομακάρονα. Αύτα έκανε η πεθερά μου, αναρωτιέμαι, θα αντέξουν μέχρι τα Χριστούγεννα???!!! Χε, χε...


Daj dzieciom pizze i nic wiecej do szczescia nie potrzebuja!!!! No moze i mieciutkie buleczki z serem i kielbaska sprobuja- to tez moja specjalnosc!!!

Δόσε στα παίδια πίτσα και τίποτα άλλο για να ευτυχίσουν δεν χρειάζονται!!!  Ίσως μόνο μαλακά τυροπιτάκια ή λουκανικοπιτάκια- το σπεσιαλιτέ μου!!!


Kurczaczek i ziemniaczki w sosie cytrynowym to rarytas!!!

Κοτοπουλάκι λεμονάτο με πατατούλες είναι σκέτη λιχουδιά!!!


Moja kochana maj weszla w skore Swietego Mikolaja i przyslala mi cudowne prezenty!!! Skad wiedziala, ze to moje ulubione kolory???? Karteczka, ptaszek i konik zawieszka juz wisza na moim drzewku i co rok beda je stroic!!! Skarpetunia pachnie cudownie gozdzikiem i tylko jak ja zawiesilam znow wpadl Swiety!!!! Z serca dziekuje Majko!!!!

Η αγαπημένη μου maj μπήκε στο γιορτινό πνεύμα και μου έστειλε πανέμορφα Δώρα!!! Από που ήξερε ότι αυτά είναι τα αγαπημένα μου χρώματα??? Καρτούλα, πουλάκι και αλογάκι τα κρέμασα στο δέντρο και κάθε χρόνο να το κάνω!!! Καλτσούλα μοσχοβολάει γαρίφαλο και μόλης την κρέμασα ήρθε ο Άγιος Βασ.!!!!


 Νο moze nie Swiety , ale fajne prezenciki przyniosl ... i to dla mnie!

Όχι Άγιος ακριβώς, αλλά ωραία δωράκια έφερε...και για μένα!


Spadl tez pierwszy snieg!!!

Έπεσε και το πρώτο χόνι!!!





10 komentarzy:

MariaPar pisze...

Pomyślności dla jubilata ! Widzę, że wreszcie też masz śnieg ;-) A słodkości zjadłabym bardzo chętnie.
Pozdrawiam

OLQA pisze...

wygląda to wszstko tak samkowicie,że z wrażenia przeczytałam zamiast kormos-kosmos ale dla mnie to JEST KOSMOS!muszę coś takiego machnąć w niedzielę:)

Heather pisze...

Oh! It all looks so beautiful and delicious!~ Thank you for visiting me at my blog :)

milmato pisze...

Jakie apetyczności! Ja tu trafiłam do Ciebie jakoś tak po linkach wędrując i zostanę, bo Grecja jest mi bliska - mi pani mgr filologii klasycznej:))) Co prawda ja grekę lepiej znam, ale nowogreckiego uczyłam się przez dwa lata, a to było szmat czasu temu:)) Teraz z chęcią poczytam sobie Twoje dwujęzyczne posty:)) Dzięki:))
Pozdrawiam zimowo, wszystkiego najlepszego dla Synka:)))
Στέλνω χαιρετισμούς!:)
Magda

GundaM pisze...

hmmm, nammy nammy ;)

i did deactivate the translater now, can you test it out please ;)

GundaM pisze...

why have i not did it before...?

tanks a lot to you, and have a nice night.

hugs from norway

Peninia pisze...

Jak pysznie i apetycznie...mniam!
Wszystkiego najlepszego dla jubilata,spełnienia marzeń i pięknych chwil!
Buziaczki posyłam!

maj. pisze...

Ile razy tu zaglądam - dostaję ślinotoku!!! Szczególnie o tej porze! I po co mi były te diety???

ria pisze...

Καλημέρα φίλη μου! Σε ευχαριστώ για την επίσκεψή σου στο blog moy!! Πολύ όμορφο το blog σου!! Εύχομαι καλά χριστούγεννα!! Γεμάτα υγεία!!

ABOKU pisze...

czytam, czyatam i czytam... Fajnie że tyle ciekawych rzeczy piszesz o życiu w Grecji, jeszcze nigdy tam nie byłam. I tyle przepisów, ciekawostek... Pozdrawiam serdecznie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...