In Polish....somtimes in Greek.....by Polish woman , who lives in Greece

niedziela, 29 maja 2011

Niezbedne na wakacjach w Grecji

zdj. z internetu

Najblizsze plaze od mojego miasta to plaze w okolicach Karerini : Platamonas, Panteleimonas, Skotina,
Leptokaria, Korinos, Paralia .....   Dzieci do tej pory byly male ,wiec 2 godz. samochodem byly w sam raz i tu od lat spedzalismy nasze wakacje .

Amudia -zeszloroczne wakacje

Z wielka radoscia musze przyznac ,ze zawsze byli tu i Polacy i zawsze czulam sie z tego bardzo dumna. Zadbane , sliczne, spokojne Polki, przy ich boku mezowie i wesole dzieci. Dlugowlose dziewczyny z rozwianym wlosem biegnace po plazy ....obrazek jak z Bay Watch....  Wygimnastykowani chlopcy spacerujacy zwawo po mokrym piasku..... Ciagle powtarzalam - Polacy, aby wszyscy wbili sobie do glowy, jacy z nas piekni ludzie !

zdj. z internetu- Santorini


Dlatego tez podzielilam sobie Polskich turystow na rodzaje:
1. Ci , ktorzy cale dnie spedzaja na plazy,
2. Ci, ktorzy caly dzien spedzaja na basenie hotelowym,
3. Ci, ktorzy bez ustanku zwiedzaja ciekawe miejsca,
4. Ci , ktorzy robia to wszystko !!!!!


zdj. zinternetu

Walizka do Grecji nie musi byc ciezka, ale jest pare rzeczy ,ktore sa niezbedne-
1. OKULARY PRZECIWSLONECZNE  ,
2. KREM PRZECIWSLONECZNY  bardzo mocny, nawet pod parasolem sie opalisz, nawet w wodzie , nawet idac do sklepu, wiec zabezpiecz sie jak mozesz przed szkodliwymi promieniami slonecznymi !
3.KAPELUSZ, albo CZAPKA, zapomnij rano o wymuskanej fryzurze, jak nie chcesz ,aby Ci sie mozg ugotowal przykryj glowe !
4. Masc na KOMARY- przed i po ! No bo przezorny zawsze ubezpieczony ! Taka masc PO  jeest dobra i na ukaszenie meduzy.
5. APARAT FOTOGRAFICZNY albo KAMERE.


zdj. z internetu

Pamietajcie tez ,ze tu istnieje sjesta !!!!  Muzea i rozne wystawy beda wiec od 2.30 do 5 zamkniete , bo jest za goraca i zar sie z nieba leje !!!!  Wiec polecam polozyc sie w cieniu , albo klimatyzowanym pokoju i ...pokochacie sjeste !



Sprobujcie tez Greckich smakolykow  ! Ta kuchnia jest przesmaczna !
A to jadlospis , ktory ja bym proponowala:
1. Sniadanie
- kawa po Grecku +tiropita, spanakopita albo bugaca ( zapiekanka z serem, szpinakiem, albo slodkim kremem z cukrem pudrem i cynamonem), dla osob na diecie proponuje kuluri ( precelek z ziarenkami sezamkowymi). Ale radzilabym - ZAPOMNIJCIE TU O DIETACH !!!!  Pomyslicie o tym po powrocie do kraju!!!!

2.Drugie sniadanie,
 najprawdopodobniej na plazy- KAWA FRAPPE, jest to kawa na bardzo zimno, chyba tylko w Grecji znana. Do tego mozna sie skusic na to co sprzedaja wrzeszczacy sprzedawcy chodzacy na plazy. Lukumas ( donat ) z cukrem, czekolada, albo kremem, Lukumades ( malenkie paczuszki w syropie ). Oczywiscie mozna wybrac chlodzaca salatke owocowa- arbuz, brzoskwinia, nektarynka , melon.

3. Obiad
Jak jestescie na wyspie , albo nad morzem to koniecznie swieze ryby i owoce morza z salatka po Grecku , albo zielona salatka z ...zieleniny.
Jak jestescie miesozerni to oczywiscie cos z rusztu- kebap ,kokoreci ( watrobki itp ), kurczak, no i oczywiscie smakolyk JAGNIE ,albo kozka. Warto sprobowac smazone baklazany, papryke i kabaczki !

4. Podwieczorek
Specjalnoscia Grekow sa slodycze w syropie !  Nie tylko owoce w formie konfitury, ale i baklawas, KATAIFI (zrobione z niteczek!!!!! ),kurkubinia i tulumbes !!!! Jestem pewna , ze do tego wypijecie sporo wody he, he... 
Ale i owoce i lody o tysiacu smakow sa dobrym wyborem.

5. Kolacja wcale nie musi byc lekka , bo wlascie rozrywkowe zycie zaczyna sie o zmroku !!!!
Jak znow nie wyskoczycie do tawerny to sprobujcie cos z Greckiego fast foodu ! Takie smakolyki moglabym jesc co dzien!!!  Wiele z nich robie po domowemu .
Koniecznie sprobujcie GYROS ME PITA,
                                   SUWLAKI ( male szaszlyki miesne )wieprzowe ,albo drobiowe !!!!!



Moim skromnym zdaniem, aby pobyt w Grecji byl PELEN wrazen, trzeba koniecznie:
  -wykapac sie w morzu,
  -zwiedzic archaiczne ruiny,
  -zwiedzic stary kosciol, kapliczke,
  -zwiedzic nowy kosciol albo klasztor,
  - spedzic przynajmniej dzien na wyspie,
  -zwiedzic muzeum,
  -zjesc w tawernie,
  -zjesc w fast foodzie Greckim,
  - isc na buzukia (nocny lokal ),
  -pospacerowac noca nad morzem, albo po miescie,
 -wydac sporo grosza na prezenty he, he.


14 komentarzy:

barbaratoja pisze...

Bywałam na wyspach greckich, najczęściej na małych i po sezonie. Nigdy nie wiedziałam co mam zamówić do jedzenia, Twój przewodnik mam nadzieję jeszcze kiedyś mi się przyda!

Peninia / Gosia pisze...

Och jak pięknie...może kiedyś będzie mi dane tam pojechać...by nacieszyć duszę i oczy.
Dziękuję z całego serca za odwiedzinki oraz wspaniałe słowa,które dodają mi twórczych skrzydeł.To takie miłe.
Życzę wspaniałej niedzieli.Buziaki

Ataner pisze...

To ja zapisuje sie na takie greckie wakacje ale z Toba jako przewodnikiem. Ja kwalifikuje sie do grupy Polakow w kategorii 4. Bedac na wakacjach staram sie korzystac ze wszystkich atrakcji danego miejsca i wszedzie mnie pelno, wszystko chce zobaczyc jak rowniez pora na relaks tez musi byc.
Milego dnia zycze:)

Sabine Gimm pisze...

Fantastic impressions.
Greetings Sabine

Monika Madejek pisze...

Słonko, nie pomogę Ci z tym sprzętem do malowania jajek-w życiu nie miałam takiego w dłoni. Przykro mi.
A Grecja to moje marzenie! Ja-tak jak Ataner-chętnie wykorzystałabym Cię do towarzystwa:)
Buziaczki***

kasia.eire pisze...

my turystów, którzy dopiero co przyjechali do Irlandii, poznajemy po tym,że jeszcze próbują używać parasolki. Mimo wszystko. Tych, co już tu trochę są - nie przejmują się deszczem i kogutem na głowie

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS pisze...

Καλη εβδομαδα να ξεκινησει και ας εχουμε* προχειρο * παντα ενα χαμογελο να το μοιρασουμε σε οσους το εχουν αναγκη. Δεν στοιχιζει τιποτα,αλλα αξίζει πολλά.
Να εισαι παντα καλά.Αργω να περασω αλλα παντα προσπαθω να ειμαι συνεπης:)ευχαριστω που περνας

MariaPar pisze...

Prawdziwy przewodnik po Grecji. Piękne widoki i cudowna kuchnia.
Pozdrawiam cieplutko

Kaprys pisze...

Kochana przez kilka dobrych lat na każde wakacje wyjeżdzałam do Grecji.
Każde ze zwiedzanych miejsc jest magiczne, ale chyba rejs po Cykladach zrobił na mnie największe wrażenie ;-)
Paros cudne w swej cichości, Mykonos zachwyca nagromadzeniem wiatraków, Delos skarbnica historii i wspaniałych ruin oraz dowodów świetnoiści państwa Greckiego, Santorini kocham za koloryt i wspaniałe zachody słońca w Mieście Ciszy - i wiesz co mogłabym tak jeszcze długo wymieniać.

Szczęściarą jesteś, że możesz mieszkać w tak wspaniałym kraju !!!!
Pozdrawiam serdecznie Aga

P.S. U mnie dziś 27' zatem temperatura jak u Ciebie tylko miłego wiaterku brak...

Anonimowy pisze...

Ciekawe wiesci u Ciebie i piekne zdjecia, z wielka przyjemnoscia polece kiedys do Grecji na wakacje :)
Pozdrawiam serdecznie :)

Anonimowy pisze...

Dear Agnicy
Thank you for your nice comment !!!!
If I see this wonderfull photos i can say only one thing : I need Holidays :-)
I wish you a wonderfull day
Ina

MYSTELIOS pisze...

Υπέροχο φωτογραφικό οδοιπορικό στην αγαπημένη μας πατρίδα !!!
Μπράβο και καλή συνέχεια !!!

B. pisze...

Masz pieknego bloga gratuluje, uwielbiam Grecje, bylam niestety tylko na Rodos, ale za to zjezdzilam ja skuterem cala:-)
Pozdrawiam goraco z Italii
nowa czytelniczka
Basia

Ewa pisze...

komary...? Nieeeee :(
a ja tam jadę wrzesień/październik. Do Skotiny dokładniej. Liczyłam na to, że żadnych komarów nie ma :p (doświadczenia jedynie po Chorwacji)

masz może coś do powiedzenia na temat samej Skotiny? Byłaś?
(hotel sintrivanis kat.B ***)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...