In Polish....somtimes in Greek.....by Polish woman , who lives in Greece

czwartek, 5 maja 2011

Kamienny grill, kamienny piec, kamienna altanka......... Πέτρινη ψησταριά, φούρνος και κιόσκι ......


Marzenia..........wszyscy mamy.......  Mniejsze,  wieksze, realne , nierealne, spelnialne, niespelnialne.....Naszym byl kawalek naszej ziemi z dala od miasta, ludzi.....  Chcielismy aby byl niedaleko Kozani, na wzniesieniu, z ladnym widokiem ...Niby niewiele wymagan, a czekalismy ponad 7 lat....
I jest !!!!  Mamy nasz kawalek ziemi juz 6 lat !!!!!



Pierwsza rzecza ktora tu stanela byl GRILL. Maz, ktory jest tutaj pomyslodawca, wykonawca, szefem ,robotnikiem i..., i.....zadbal jak kazdy mezczyzna od pierwotnych czasow o ognisko, na ktorym skwierczy jedzonko- w naszym przypadku wszystkie rodzaje miesa. Co jakis czas cos tu wyburza, dodaje, ujmuje,  zmienia w zaleznosci od naplywu pomyslow i potrzeb.
Po lewej stronie jest kran  ze zmywakiem, miejsce na suszenie talerzy, na wprost ( tu nie widac ) kamienny stol do przygotowywania miesa z pniem rzezniczym.




Facet buduje , a kobieta juz wie jakie beda firanki...he, he. Coz- taka juz jest nasza natura, nic w tym zlego.
Tak wiec klomby z kwiatami- mialy byc fioletowe , ale wyszly biale irysy, ktore dzielnie walcza z perzem i najprawdopodobniej wygraja!!!






A walka jest bardzo ciezka, zielsko rosnie jak na drozdzach, tym bardziej , ze nasza dzialka byla zaniedbanym polem, ktore kiedys kiedys byla winnica i polem zboza.




Obok grilla stanela wielka kamienna altanka z dwoma kamiennymi stolami i drewnianymi siedzeniami. Po poludniu wieje ,wiec trzeba bylo wysoko obudowac kamieniem , abysmy nie marzli.




Moja miedza !!!!
Pamietacie Kargula i Pawlaka ?
To nie moja miedza , ale jest fotografowana przeze mnie bardzo czesto.....najpierw pierwszy mak, potem kilka , potam jeszcze wiecej....nigdy mi dosc ich widoku !




Do mieska czegos potrzeba- swiezy chleb , pizza, zapiekanki albo slynne Greckie pity....., wiec.....piec ! Mieszcza sie tu 4-5 blachy.  W srodku jest cementowa kopula ,ladnie obudowana kamieniem i zelazne drzwiczki.  Drzewko obok w tym roku obudowalismy tak wysoko, bo korzenie ma plytkie i niestety nie daje sobie rady z porywczymi wiatrami, ktore czesto tu szaleja.






Asia z domu pod lipami mowi ,ze to chyba rzepak . Nie znam jej osobiscie , ale zawsze gdy widze ta rosline o niej mysle- chyba zaczarowala mnie Swymi zdjeciami z tymi zoltymi kwiatkami !




Tylko gdy pada, albo sa goscie mozna posiedziec z zalozonymi rekami- wiec- lubimy i deszcz i gosci !!!
Zwroce Wasza uwage na drzwi. Do niedawna byly to nowe metalowe drzwi. Maz przerobil je na staroswieckie drewniane aby bardziej pasowaly i chronily przed goracem lata .



Maki.....moja slabosc....




Gliniana stamna od paru tygodni zostala wbudowana w grill. Grill jest zabubowany z tylu ,bo z tamtej strony przewaznie wieje i pieczenie byloby nieprzyjemne ,trudne i dlugotrwale.




Co za sliczne polne kwiaty !  W tym roku zwrocilam na nie uwage , z daleka wygladaja jak fioletowy, jedwabny szal !  Oczywiscie nie wiem jak sie nazywaja. Zielicha pisze o ziolach w nowym blogu notatnik zielichy- moze podpowie ?  Florentyna z groszkiire tez moze wie ?




Calosc kochana Mirelko ze zrodelka marzen wyglada tak. Tobie dedykuje ten wpis i podsuwam pomysly Twojemu Kochaniu .
Widac przed altanka 2 male kamienne stoliczki, jak wieje za bardzo w altance, albo popijamy kawe,  albo jestesmy jeszcze przy przystawkach i chcemy byc blisko grilla to sa w sam raz. Dookola altany jest kamienne siedzenie , wiec wystarczy poduszka , aby bylo mieciutko i  gotowe !


Oset ma tu swietna nazwe -GAJDUROANGATHO- czyli osle kolce !!!  Nie tylko osly kochaja osty !  Ja tez, a do oslow sie nie zaliczam- nie zartujcie sobie , bardzo prosze !!!!
No przeciez sa piekne !!!!


Domek tez juz stoi, ale do wykonczenia......sporo wody uplynie....w srodku jest tak.
A dookola jest tak.

17 komentarzy:

Fio pisze...

Gratuluję Ci tego spełnienia marzeń. Może moje też kiedyś się ziści? W kazdym razie pomysł na firanki mam ;-)
PRZEPIEKNIE TAM U CIEBIE!!!

Benikos place pisze...

¨ολα πανεμορφα, μπραβο σας !!!

OLQA pisze...

Piękne te kamienne budowle- mam słabość do kamienia, zaraz pokażę fotki potencjalnemu kamieniarzowi:)

Peninia pisze...

Przepięknie...fotografie wspaniałe.Magiczne miejsce:)Dziękuje z całego serca za wspaniałe,myśli i słowa to taki balsam Anielski:)
Pozdrawiam i życzę dużo słoneczka!

artdeco pisze...

zauroczylo mnie to miejsce, pozdrawiam goraco :)

nimucha pisze...

No, bajka! Przyszło Ci, Agnicy, w bajce mieszkać :) Zazdroszczę, tylko jak patrzę na piec i na grill to się troszkę boję, że jeszcze kazałby mi ktoś ich używać a ja gotować nie umiem :( :)

Mirelka pisze...

AG... jesteście dla mnie guru w dziedzinie kamieni. Stworzyliście coś, co dla mnie na razie:):):) jest tylko marzeniem, ale dzieki Tobie i Twojemu kochaniu już wiem dokładnie jak to marzenie wygląda.
Czytałam i ogladałam z otwarta japką i jestem naprawde wdzięczna za tego poscika. Od razu przyznaje sie bez bicia, że skopiowałam sdjęcie całości, jutro wydrkuję i powieszę w kuchni, bo ponoć jak się długo patrzy na coś czego się pragnie to szybciej się ziści :) No więc wielki ukłon, jestescie WIELCY. No i gratulacje dla twórcy własciwego :):):):) Ja zaznajomię mojego jutro :):):) niech też marzy :):):) buziaki

Kaprys pisze...

Okazała budowla na miarę wielkiego architekta !!!
Ach ale pysznego jedzonka musi "produkować" tak wspaniale zaprojektowane "urządzenie" !!!
Tylko pozazdrościć ;-)
Pozdrawiam Aga

J Bar pisze...

Beautiful shots. I love the stone work.
Sydney - City and Suburbs

Bare Mio pisze...

Beautiful shots.
Beautiful flowers and I love the stone work, too.

MariaPar pisze...

Przepiękne miejsce stworzyliście. Wczoraj oglądałam program z cyklu "Kuchnia jak życie". Odcinek poświęcony był Grecji. Piekli jagnięcinę w podobnym piecu.
miłego weekendu

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS pisze...

ολα πανεμορφα!!!!!!!
Συνεπης πάντα αφου λυθηκε το θεμα με το ιστολογιο μου περασα να αφησω ευχες για το ξεκινημα μιας νεας και καλης εβδομάδας.Να εισαι καλά.

ART-TRAVELLER pisze...

Οι πάντα τόσο μαγευτικές φωτογραφίες σου μας γεμίζουν όμορφα συναισθήματα !!!
Μέσα από αυτές διακρίνεται καθαρά η μεγάλη αγάπη σου για την φύση !!!
Καλή συνέχεια και καλή νέα εβδομάδα !!!

GundaM pisze...

i am speacless, so pretty !!! all of it ;)

hugs

Regina pisze...

This place is gorgeous!

ardiola pisze...

Poczytalam troche twoich starych wpisow, milo towarzyszyc szczesliwej osobie.A ten kamienny dom pewni e trudno w zimie ogrzac? U siebie tez wlaczalam ogrzewanie niedawno. Takie są uroki mieszkania gdzies w swiecie.Mnie to z trudnoscia przychodzi adaptacja, ale to pewnie z powodu wieku :((Ale jestem ciekawa wszystkiego.Mam niezwyklych sasiadow.
U mnie rosna podobne dzikie rosliny, sauvage fleurs jak tu mowia. Ja probowalam raz wykopac te rozne roslinki z cybulkami i nawet wziełam specjalnie łopatke ze soba na rower. Zasadzilam u nas, ale i tak uschły:( A kamieni tez tu sporo i sie uklada ich w donicach i do ozdoby dziedzincow.Lubię ich w lazience.Są wszedzie wlasciwie, tu takie kamienne murki charakteryzują okolice.
Ja mam kolezanke w Grecji z czasow studenckich, ale nawet mi nie powiedziala wlasciwie, gdzie mieszka. jestesmy tylko w kontaktach mailowych. Pozdrawiam.
PS A to co mi kiedys odpowiedzialas, o tym "tu", to chodzilo mi, ze w poscie piszesz np o tym mozesz przeczytac "tu" i klikajac ta strona sie wyswietla.
Ooo, pokazal mi sie ten komentarz przy wylaczaniu komputera...

ciemnytyp pisze...

grille z kamienia to na prawdę świetna sprawa, sto razy lepiej wyglądają aniżeli takie zwykłe ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...