In Polish....somtimes in Greek.....by Polish woman , who lives in Greece

niedziela, 16 stycznia 2011

Kamienny domek ma zawsze otwarte drzwi To πέτρινο σπιτάκι έχει πάντα ανοιχτές πόρτες

Styczen to miesiac pelen popularnych imienin . Moj malzonek i ja nalezymy do tych szczesliwcow.  Jego imieniny juz od lat swietujemy na dzialce bez wzgledu na pogode. W tym roku bylo cieplo i slonecznie...

Ο Ιανουάριος ειναι μήνας πολλών γιορτών. Ο άντραςμου και εγώ γιορτάζουμε. Η δική του γιορτή εδώ και χρόνια γίνετε στο κτήμα μας , ανεξαρτήτος καιρού.  Φέτος είχε ζέστη και ήλιο...

...wiec kozke i kebab upieklismy  na roznie.

.....για αυτό το κατσικάκι και το κεμπάπ το ψήσαμε στη σούβλα έξω.


Prezent od Licy upieklismy w piecu ( owczy i swinski ...leb   -bliach, bliach)....niewiele osob sprobowalo....ale kartofelki pierwsze sie skonczyly.

Το δώρο της Λίτσας ( αρνίσιο και γουρουνίσιο ...κεφάλι) με πατατούλες το ψήσαμε στο ξυλόφουρνο στη γάστρα.



Tak wygladaly stoly przed przyjeciem...

Έτσι είναι τα τραπέζια πριν τη γιορτή...


 A tak w trakcie przyjecia. Czy widac ta cudowna pare unoszaca sie nad mieskiem???

Και έτσι μετά. 


  Siedzenia sa rozkladane, wiec i tu mozna uciac sobie popoludniowa drzemke dla zawiazania sadelka.

Τα καθίσματα ανοίγουν, και όποιος θέλει  κοιμάτε, για να δέσει το πάχος.


Kto nie chcial sadelka to wyruszyl na spacerek, bo taka zima jak w tym roku ,to wcale nie zima.

Άλλοι πήγαν μια βολτίτσα , γιατί φετινός χειμώνας δεν θυμίζει χειμώνα.


  Kuchenka polaczona z glownym pokojem, wiec nie szkodzi ,ze malenka. Gary mozna myc, kawe mozna szykowac...

Μικροσκοπική κουζινούλα ενομένη με το καθιστικό- οτι πρέπι για να πλένεις και ψήνεις καφέ..


Ostatnio w modzie sa tureckie seriale, wiec najstarsze pokolenie nie moze stracic odcinka.

Τελευταία είναι στη μόδα τουρκικά σίριαλ,  δεν γίνετε να το χάσει η μεγαλήτερη γενιά.


  A to nasz Kiko, sporo urosl od jesieni- to stroz chaty, dzis tak objedzony ,ze chodzic nie moze..

 Ο Κίκο μας μεγάλωσε από το φθινόπωρο- είναι ο φύλακας του σπιτιού, σήμερα παράφαγε και δεν μπορεί να κουνηθεί..



Pokazaly sie liscie makow. Tesciowa je zbiera, gotuje i robi pyszna salatke z olejem i cytrynka. Zapiekanki tez z tym robi...

Η πεθερά μου μαζεύει παπαρουνόφυλα για σαλάτα και πίτα...


To lustro od niej wycyganione, zdobilo wszystkie pokoje po kolei w naszym mieszaniu, teraz czas na kamienny domek.

Αυτό τον καθρέφτι έχουμε από αυτη, στόλιζε όλλα τα δωμάτια στο διαμέρισμά μας, τώρα το πέτρινο σπιτάκι.


Moj tata zrobil ten swiecznik, na kominku jest sporo jego prac...

 Ο μπαμπάς μου έκανε το κεροπύγιο, στο τζάκι είναι αρκετές μπρούντζινές δουλειές του.


  W Polsce gdzie nie spojrzysz sa drzewa, w Grecji kamienie, wiec jest to pierwszy material budowlany od najstarszych lat. Te kamienie zebral wlasnorecznie moj malzonek a pol, rowow przydroznych , wyburzonych ruin starych domkow. O kazdym kamieniu moglby cos powiedziec...Wlozyl w ten dom wiele milosci i serca!

Στη Πολωνία όπου να κοιτάξεις έχει δέντρα, στην Ελλάδα πέτρες, για αυτό είναι η πρώτη επιλογή από τα παλιά χρόνια. Ο δικός μου μάζεψε της πέτρες με τα χέρια του από δρόμους, χωράφια, ερείπια σπιτιών. Για κάθε μια μπορεί να πει κάτι... Έβαλε  σε αυτό το σπίτι πολλή καρδιά και αγάπη!







16 komentarzy:

ria pisze...

ΧΡΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!!!!

Φίλη μου και στους δύο τις ευχές μου στέλνω!!!
να είστε πάντα ευτυχισμένοι!!!!!!!!!!!

lemon pisze...

Πολύ καλά έκανες και έβαλες τις χάντρες για το μάτι!
Υπέροχο το σπιτάκι σας, να ζήσετε να το χαίρεστε :)

Janeczkowo pisze...

Wspaniałe i piękne miejsce. Tylko zazdrościć przy szarzyźnie, błocie i wietrze na Kaszubach. Pozdrawiam:)

OLQA pisze...

Piękny dom- mam na wsi taki budynek gospodarczy z kamienia i tak sobie teraz pomyślałam a może by go tak spróbować przerobić?dzięki za inspirację:)

nimucha pisze...

Oj, Agnicy, w jakich Ty się klimatach obracasz! Ja tylko sobie wzdycham ... :)

maj. pisze...

No tak, i znów o jedzeniu:D:D:D Popatrzyłam na stoły i padłam!!! Mniamuśne pyszności!!! Co do łbów to bym miała trochę wątpliwości zapewne... :D Jadłaś je kiedykolwiek???
A o wnętrzu nic nie powiem...O wnętrzu będę śnić :)

milmato pisze...

Fajny masz domek:)) I jaka impreza się odbyła:)) Wszystkiego najlepszego dla Was, a przede wszystkim z okazji rocznicy:))
Χρόνια πολλά στην ευτυχία!:)
Magda

MariaPar pisze...

Świetne miejsce na rodzinne spotkania.
Pomyślności dla Was

wildrose pisze...

Faktycznie, o ja zazdroszcze slonca i widokow... no i tej uczty :)
Pozdrawiam serdecznie z Kaszub :)

GundaM pisze...

wow, what a place!!! and that lovely sun!!!

hugs

rebelledejour pisze...

Hello Agnicy
What a wonderfull house a place of silence i like it very much!!!
Have a good day with Sunshine and a littel Smile
Ina

Benikos place pisze...

Μπραβο σας ολα πανεμορφα, ναστε καλα να τα χαιρεστε ολα μαζι με τα παιδακια σας.

ART-TRAVELLER pisze...

Υπέροχο το κτήμα σας , μου άρεσε ιδιαίτερα η ζεστή γωνιά δίπλα στο τζάκι !!!

Mirelka pisze...

chłonę chłonę chłonę, oj żeby tak u mnie takie kamienie "rosły", moje kochanie tez takie samodzielne :)

Mona pisze...

Ten Wasz kamienny domek jest fascynujący..ma dusze i widac ze z miłością stawiany, na upały idealne miejsce :)..a mój domy z drewna (bala )stawia..moze doczekamy sie kiedys tez swojego na wsi :) Na razie musimy być w mieście :).
Ta sałatka z liści maków- przypomniał mi sie smak duszonych roslin, warzyw i ta cudowna oliwa z cytryna :)

ardiola pisze...

napisalam dlugi komentarz i gdzies mi zniknął. Tym razem krotko.
Chcialabym byc na takiej imprezie z Wami. Gratuluje domu i rodzinki. Przegladalam pare twoich wpisow, bardzo mi sie podoba i milo towarzyszyc szczesliwej osobie. Pozdrawiam!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...