In Polish....somtimes in Greek.....by Polish woman , who lives in Greece

poniedziałek, 20 czerwca 2011

Roze ROSES Tριαντάφυλλα (2)

             ROZA , po Grecku TRIANTAFYLLO czyli  trzydziestoplatkowiec.  Nigdy nie liczylam platkow      rozy , w koncu jednak trzeba sprawdzic , czy naprawde jest 30-listna ...
Juz starozytni Persowie uwazali ja za krolowa kwiatow i jej imie znaczylo po prostu -kwiat.


                                   Te delikatne platki bylyby w sam raz na konfiture z rozy....
Poki co niech ciesza oczy i zachwycaja wonia , bo jest ich w tym roku tysiace http://kubek-agnicy.blogspot.com/2011/06/rok-rozy.html

                                           Moja mama z dzikich roz robi pyszne wino. Ciekawe czy i z roz ozdobnych mozna je tak wykozystac...?


                     Ta rozyczka przypomina mi smutna, szczuplutka modelke pozujaca na tle twardego kamienia...


                        Nie ma to jak roza pnaca !!!!  Kwiaty ma w koloze ognia i jak ogien sie szybko wypala...
                               Jednak jest tak dekoracyjna jak kwitnie , ze wszystko jej mozna wybaczyc....


                                             Miniatureczki, jedna galazka starczy aby napelnic duzy wazon.


Już w starożytnej Grecji i Rzymie używano róż do konserwowania urody i młodości oraz używano do balsamowania ciał.


                              Już  Hipokrates znał dobrze zastosowanie i własności lecznicze róż.


                            Kto nie zna Rozy z MALEGO KSIECIA  ????   Mysle, ze kazdy ,a wlasciwie kazda zna !
   A pierscien i roza ???  W moich czasach czytalam ta powiesc w odcinkach na ostatniej stronie Swierszczyka.....  Jak podroslam to wzielam sie za - Imie rozy Umberto Eco.

               

                           Istnieje 150-200 gatunkow roz, z wraz z jej nowymi odmianami prawie 400.
  Pojawily sie na ziemi ok. 40 milionow lat temu. W rezerwacie Gory Pieprzowe kolo Sandomierza rosnie az 11 gatunkow dzikich roz ! Wyobrazam sobie jak tam musi byc pieknie w sezonie !

5 komentarzy:

MariaPar pisze...

Piękne róże. tak intensywnie pachną, że tutaj czuć ich słodki zapach :-)
Pozdrawiam serdecznie

Kaprys pisze...

Róże to wspaniałe kwiaty !!!
Pięne zdjęcia zrobiłaś !!!
Pozdrawiam Aga

maj. pisze...

Są cudne, a my je teraz wręczamy kochanym nauczycielom....

Ataner pisze...

Bardzo ladnie je spotografowalas, w koncu roza to krolowa kwiatow:)

ART-TRAVELLER pisze...

Πανέμορφα χρώματα και αρώματα στολίζουν σήμερα το υπέροχο ιστολόγιο σου !!!!
Σε ευχαριστώ πολύ και για την δική σου επίσκεψη καθώς και για το καλό σου σχόλιο στην τελευταία μου ζωγραφιά !!!
Σου εύχομαι να έχεις ένα χαρούμενο Σαββατοκύριακο !!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...