In Polish....somtimes in Greek.....by Polish woman , who lives in Greece

wtorek, 17 maja 2011

Komboloi Κομπολόι

                                                                            KOMBOLOI
                Stara zabawka Grekow.  Mezczyzn Grekow.  Troche przypomina nasz rozaniec , bo jest zrobiony z koralikow, ale sluzy do zajecia czyms rak np. jak sie probuje przerwac palenie. Ale najczesciej jest zwyklym zabijaczem czasu.



                                                 
                 Mozna liczyc koraliki, przesuwac , albo wyczyniac takie cuda jak facecik na tym video....



Ta prosta zabawka jest zrobiona z koralikow z bursztynu, kosci, drewna, rogu, zywicy, koralu, muszli , plastiku, szkla z dziurka   w centrum nawleczonych na sznureczek albo lancuszek.  Jest zakonczony supelkiem - KOMBOS, stad i nazwa KOMBOLOI. Jest nazywany tez begleri i ewchandro (chandra= koralik ).


                                                           

           
                        O tej zabawce napisano tez kilka popularnych piosenek.



                Wiele osob kolekcjonuje kombologia, nawet u mnie sa ozdoba stoliczka w salonie i sa
                                        czesto  brane przez Grekow w reke.

10 komentarzy:

Ataner pisze...

No prosze, czego to ludzie nie wymysla. Koraliki wygladaja bardzo efektownie, ja oczywiscie pomyslabym, ze to ozdoby na szyje.
Przy zakupie sprzedwca mialby ze mnie ubaw, gdybym zaczela je przymierzac.
Pozdrawiam :)

BRONKA pisze...

Genialny pomysł, było by super przenieść tę modę do nas, dla naszych zestresowanych facetów.
Pozdrawiam i ślę buziaki :-)))

MariaPar pisze...

Kapitalny pomysł na skołatane nerwy. Nie tylko dla mężczyzn.
Pozdrawiam serdecznie

Anonimowy pisze...

normalnie cudny pomysł :) ja to sobie szdełkiem macham a Wy koraliki w dłoń i .... :)
Mnie najbardziej sie spodobały żółte, ale to chyba przez najstarszego syna, bo mnie zaraził miłością do tego koloru :):):) Ag mam nadzieję, że mimo braku perspektyw na pracę jesteś spełnioną babeczką :):):) E co tam przeciez ja to wiem :):):) Buziaki

OF SPRING AND SUMMER pisze...

That was some good tricks he showed with his worry beads! And some nice Greek music.
All the best,
Ingrid

Joanna Oborska pisze...

Ja bym chętnie się tym ozdobiła :) Fajne naszyjniczki z tych komboloi :)

u Alojka pisze...

lubie do ciebie zagladac, zawsze cos interesujacego dowiaduje sie o kraju w ktorym mieszkasz.
podobaja mi sie te kolorowe koraliki u ciebie w salonie.

Unknown pisze...

Cze. Niestety mój syn zgubił moje komboloi, bardzo mu się podobało, i chop. Czy masz możliwość odsprzedania, przeesłania komboli, coś z ciemnych barw, dwa koralik na końcu, zamias pendzelka. Pozdrawiam

Ewa (lifegoodmorning) pisze...

Niezły pomysł. Trzeba by to w Polsce opatentować dla tych wszystkich palaczy.

1blusia1 pisze...

Ja nie wiem jak on to robi - chyba czaruje.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...