In Polish....somtimes in Greek.....by Polish woman , who lives in Greece

poniedziałek, 26 grudnia 2011

Bo i w Grecji pada snieg

                                               Chionia ston kampanario- Snieg na dzwonnicy, Grecka kolenda

       Wiele z Was niedowierza mi , ze w Grecji jest zima ze sniegiem !!! Uwierzcie mi , ze jest ! Oto dowod-  zdjecia zrobione przez moja 14 letnia corke jej komorka , bo moj aparat zrobil wysiadke. Chyba juz nie ma co czekac ,ze sam dojdzie do siebie, bo juz od lata na to czekam ???!!!


Nad morzem jest klimat srodziemnomorski (podzwrotnikowy ), ktory charakteryzuje sie lagodnym, cieplym i suchym latem - powyzej 20 st. C i zima powyzej 0 st.C.
Wlasnie te nadmorskie miejsca znaja turysci .


W glebi ladu mamy klimat kontynentalny, czyli mrozne zimy i upalne lata.
Tu mieszkam ja.


                                             W centrum Kozani snieg ozdobil choinke na placu !


             Dwa dni przed swietami dzieci  nie poszly do szkoly, no bo jak to w gorskim miescie albo jest z gorki ,albo pod gorke. Dla ich bezpieczenstwa w takie lodowate dni ( a nie jest ich za wiele ) siedza w domach !


   Chcialabym przy okazji podziekowac dziewczymom ,ktore o mnie pamietaly i swoimi wpisami mimo mego milczenia sprawialy wiele radosci. Niestety nie moge obiecac ,ze bede tu czesciej,ani stwierdzic, ze wszystko jest juz O.K. , ale faktem jest , ze w Waszym towarzystwie jest o wiele lepiej !
Dziekuje z calego serca !


        A ten kolorowy akcent w moim blogu i zyciu to prezent niespodzianka od Anandy ze Starego Domu i My . Wygrala u mnie candy i przyslala te cudenka i KSIAZKE !!!!  Anando jeszcze raz dziekuje i zycze wszystkiego co najlepsze dla Was na nowych pieleszach !!!

14 komentarzy:

B. pisze...

slicznie to wyglada!
a u mnie zimno, ale slonecznie bardzo!
sciskam swiatecznie
B.

violi igłą malowane pisze...

Zazdraszczam śniegu oj zazdraszczam ..u mnie na kszubach śniegu na święta w tym roku nie ma ..

Ewa pisze...

Piękne zdjęcia,wygląda na to,że w tym roku nawet w Grecji śnieg spadł szybciej niż w Polsce :) W każdym razie nad morzem go nie widać. Szaro, ponuro i wieje...Ale pozdrawiam cieplutko!

MariaPar pisze...

U nas święta z mżawką w tle.
Łap zdrowie i częściej bywaj z nami.
Pozdrawiam ciepło

Dorota pisze...

Niech te Święta przyniosą Ci w prezencie to czego najbardziej pragniesz.To "coś" nie musi być ani widoczne ani dotykalne...może nawet nie pachnieć.Ale niech będzie CZYMŚ bez czego nie można i nie warto żyć.
Zdrowych i pogodnych Świąt życzy Dorota z Sielankowego Dziergania

P.s. NAPISZ do mnie prosze bo czeka na Ciebie wygrane Candy a zgubiłam Twój adres.

Czarny(w)Pieprz pisze...

A ja tęsknię za śniegiem:) Ściskam ciepło:)

linn_linn pisze...

Wlasnie wczoraj w programie tv greckiej / chyba kanal miedzynaodowy / widzialm padajcy snieg. Dlugo sie przygladalam: prawdziwy czy sztuczny? W koncu mimo wszystko uznalam go za prawdziwy. Mialm racje :)
Pozdrowienia z poludniowych Wloch: w tym snieg widzialam tylko raz / tydzien temu /, a i to dlatego, ze pojechalam na wycieczke jeszcze troche na poludnie.

Kajka pisze...

Aga, bardzo dziękuję za zdjątko choinki-wstawiona.
A Tobie kochana, przede wszystkim zdrówka i radości życzę. Mam nadzieję, że nadchodzący Nowy Rok przyniesie Ci spokój, miłość, uśmiech oraz cały wór zdrowia.
Jeżeli chodzi o śnieg to jakaś totalna niesprawiedliwość. A co, kręcę nosem na tą naszą, dziwną, polską pogodynkę. Już sama nie wiem czy jesień na wiosnę czy wiosna w jesieni.
Pozkazuj sie kochana, pokazuj
Pozdrawiam cieplutko

maj. pisze...

Trzymaj się cieplutko, bezpiecznie i pogodnie :*****

Wildrose pisze...

Ojej, to zima nas ominelai poszla sobie do Grecji. A to ciekawostka!

Serdeczne poswiateczne pozdrowienia i pomyslnosci na Nowy Rok!

Calimera.pl pisze...

U nas zimy nie ma. Przykro mi, że nie jest u Ciebie wszystko OK, ale mam nadzieję, że to się niebawem zmieni i Nowy Rok będzie lepszy. Życzę Ci tego! I będę nadal zaglądać w nadziei, że coś nowego się pojawiło u Ciebie :)

Pozdrawiam
Ewa
http://blog.calimera.pl/

Unknown pisze...

Podeślij nam proszę trochę śniegu.
Taką kapkę na bałwana i jeszcze ciut żeby sie porzucać:-)
Szczęśliwego Nowego Roku.

Jowi pisze...

No proszę ,a ja w poszukiwaniu białych świąt przyjechałam na święta do Polski. Widzę,że trzeba było mi zostać w Grecji :-).Przy okazji życzę Ci aby Nowy Rok był lepszy od poprzedniego pod każdym względem i wszystko co sprawia że rzadziej bywasz w blogowym świecie odeszło w zapomnienie.

Unknown pisze...

...wonderful!!...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...